LUGEMISNÕUSTAJA – TOETAV TEEJUHT LAPSE LUGEMISOSKUSE KUJUNEMISEL

Rännak lapse kõrvalt lapse juurde – lugemisnõustajana

Õppija, õpetaja, nõustaja: kolmekordne pilk lugemisele

Igal inimesel on oma lugu. Minu teekond sai alguse lihtsast, ent sügavast küsimusest: „Kuidas võiks iga laps õppida lugema rõõmu ja loomuliku kergusega?”.

Töötades alushariduse õpetajana ning olles samal ajal nelja lapse ema, nägin oma silmaga, kui ainulaadselt iga laps lugemiseni jõuab. Mõni haarab tähed lennult, teine vajab rohkem aega, mängu ja toetavat julgustust. Ükski tee ei ole vale – iga laps väärib märkamist ja mõistmist.

See küsimus inspireeris mind sügavamalt. Hakkasin uurima, katsetama, kuulama ja kogema. Lugemisoskusest sai minu uurimisvaldkond – mitte ainult teaduslikul tasandil, vaid ka isiklikul ja südame tasandil. Iga kogemus, iga „miks?” ja iga uus taipamine tõi mind lähemale mõistmisele: lugema õppimine ei ole pelgalt oskus, vaid suhe – ühine teekond, kus laps ja täiskasvanu loovad tähendust ja koostöösuhteid.

See oli minu teekond tundmatusse. See õpetas mind kuulama ja märkama varjatut ja usaldama iga lapse oma rütmi, valikuid ning sisemist uudishimu.

Ja nüüd olen tagasi – tööriistakohvris kogemused, teadmised ja südamest sündinud mõistmine. Olen siin, et olla teejuht ja tugi lapse lugemisteel – olgu see alles algamas või otsimas uut hoogu ja suunda.

Soovin aidata vanematel ja õpetajatel märgata last tema arenguteel – loova, mängulise ja julge isiksusena. Et lugema õppimine ei muutuks kohustuseks, vaid oleks rõõmus, loomulik ja huvitav osa lapse maailmast.

✨ Ja nii ma olengi siin – mitte ainult õpetaja või nõustaja, vaid inimene, kes on selle teekonna ise läbi teinud, et nüüd olla toeks neile, kelle rännak alles algab.

💡 Mida tähendab lugemisnõustamine?

Lugemisnõustamine on personaalne tugi ja suunamine lapse lugemisoskuse arendamisel. See hõlmab nii lapse kui ka vanema kaasamist, lugemiskeskkonna ja -harjumuste kujundamist ning rõõmu ja enesekindluse kasvatamist lugemisel.


📚 Mida saan mina pakkuda? 

🔸 Individuaalne lugemisnõustamine lapsele ja/või lapsevanemale.
🔸 Konsultatsioonid lugemisraskuste märkamisel, motivatsiooni leidmisel ja lugemiskeskkonna kujundamisel.
🔸 Mentorlus peredele ja õpetajatele, kes soovivad süvitsi mõista lugemisoskuse toetamise viise.
🔸 Koolitused õpetajatele, huviringi juhtidele ja lapsevanematele.
🔸 Loovad ja praktilised töölehed lugemise toetamiseks (aabitsaprojekt, tähekaardid jm).
🔸 Koostöö lasteaedade ja koolide tugisüsteemidega.


🎓 Minu taust ja kogemused:

✔ Alushariduse pedagoog ja nõustaja alates 2006. aastast.
✔ Töökogemus lasteaias ja individuaaltöös üle 16 aasta.
✔ Lugemismeetodite uurimine ja rakendamine (diplomitöö).
✔ Magistritöö lapsevanemate rollist kasvukeskkonna kujundamisel.
✔ Kogemus koolituste ja loovõppematerjalide väljatöötamises.
✔ Lapsevanemate ja õpetajate inspireerimine loovuse, mängu ja liikumise kaudu.


🌱 Minu lähenemine on:

Märkav ja toetav – iga laps väärib tähelepanu ja aega.
Loov ja mänguline – lugema õppimine ei pea olema pingeline, vaid võib olla mänguline ja avastamisrõõmu täis.
Empaatiline ja julgustav – koos kuulame, märkame, peegeldame ja kasvame.
Professionaalne ja teadlik – minu töö põhineb uurimistööl, kogemustel ja pideval arengul.


Soovid tuge? Võta ühendust!

Kui soovid personaalset nõustamist, osaleda koolitusel või kaasata mind oma haridusprojekti, siis kirjuta julgelt:
📩 koolitushuvi@gmail.com

📞 + 372 5593 8233

Olen siin, et toetada sinu last tema lugemisteekonnal ning aidata kujundada keskkonda, kus lugemine saab loomulikuks, mõnusaks ja tähenduslikuks osaks igapäevaelust.


Update cookies preferences