JELENA SEPP
Koolitusjuht ja koolitajaHariduskäik ja erialane tegevus
Alates 2012. aastast olen aktiivne MTÜ Eesti Lugemisühing liige. Ühingusse kuuluvad
erinevate elualade inimesed, kes väärtustavad lugemis- ja kirjutamiskultuuri. Osalen ühingu vestlusringides, ühisprojektides, koolitustel, töötubades ja seminaridel. Koostöös
lugemisühinguga sündis metoodiline kogumik „Soovitusi ja nippe laste lugema õpetamisel“.
2015. aasta veebruaris ilmus ajakirjas Pere ja Kodu artikkel „Kui lugemine valmistab peavalu“. Lisaks olen loonud tähe- ja lugemismänge, mis on suunatud eelkooliealiste laste
õpetamisele. Mänge leiab SIIT.
2017. aastal ilmus koostöös kirjastusega Koolibri raamat „Loe, mängi, võida!
Lõbusad lauamängud lugema õppimiseks“ ja 2019. aastal ka sama raamatu venekeelne väljaanne.
kooliõpetajatele, lapsevanematele, logopeedidele, raamatukogutöötajatele ja kõikidele teistele, kes soovivad saada uusi teadmisi ja oskusi, kuidas toetada ja õpetada last, arvestades tema ealisi oskusi ja individuaalseid võimeid. Väärtustame loovust ja pühendumist ning hindame kõrgelt meeskonnatööd, korrektsust, hoolivust ja praktilisi teadmisi.
Viimased läbitud koolitused:
- Loovteraapiline lähenemine eelkooliealiste lastega
-
Läänemere Kirjaoskuskonverents "Motivating for Literacy"
- Loovteraapilised lahendused 1-6a lastega
-
"Üleminek eestikeelsele õppele" konverents, Eesti Lugemisühing
-
Visualiseerimine -lihtsad võtted koolituse tõhustamiseks
-
Rollimängust rollitreeninguni, ja vastupidi - kuidas ja miks?
-
Lapse tähtis töö ja kuidas selleni jõuda
-
Kui lugema õppimine läheb raskelt
- Supervisioon õpetaja töös
- Reflektsioon - erinevad võimalused professionaalseks arenguks
- Täiskasvanute koolitamine ja juhendamine
Maarika Pukk, õppejõud ja koolitaja Tallinna Pedagoogilises Seminaris, Tallinna Ülikoolis, Eesti Reggio Emilia Ühingus, rahvusvahelise töögrupi Child Initiated Education eestvedaja Eestis.
Doktorikraad, 2015, (juh) Eeva Hujala, Varhaiskasvatus Virossa. Aikalaiskuvauksia lastentarhatoiminnan alkuajosta nykypäivään. Acta Universitatis Tamperensis 2068.
Magistrikraad, 2000, (juh) Mare Leino, Koolieelikute elukeskkond lasteasutuses: Reggio Emilia meetodi rakendamine Eestis, Tallinna Ülikool
KADI LUKANENOK
Kirjaoskus ja selle õpetamine on minu jaoks huvitavad, kuivõrd kõik lapsed ei õpi lugema ega kirjutama ühtmoodi, osa lapsi kogeb kirjaoskuse õppimisel teatud raskusi. Neid lapsi saab ja tuleb aidata. Suure väljakutsena tajun olukordi, kui lapsel kombineeruvad kõne- ja keelekasutuse häired ja esineb juba lugemisraskus või risk selle tekkele. Minu professionaalne huvi lugemisraskuse vastu on toetatud praktilise töö kogemusest logopeedina koolieelses lasteasutuses, üldhariduskoolis ja meditsiinivaldkonnas ning eripedagoogika lektoritöös.
Olen valitud Tallinna aasta nooreks õpetajaks aastal 2020.
Usun sellesse, et lasteaed saab toetada ja pakkuda igale lapsele õnnelikku lapsepõlve. Õpetajana rakendasin enda rühmas lapsest lähtuvat kasvatust ja projektõpet, mis minu hinnangul toetab eriti otseselt õnnelikku lapsepõlve ja mis aitab lapsel kasvada iseseisvaks õppijaks.
KÜLLI MÕTSLA
Külli Mõtsla õppis Tallinna E. Vilde nim Pedagoogilises Instituudis eesti keelt ja kirjandust, Tallinna Pedagoogilises Seminaris koolieelset pedagoogikat ja Tallinna Ülikooli pedagoogilist nõustamist. Ta haridusteaduste magister pedagoogilise nõustamise alal. Igapäevaselt töötab Paide Sookure lasteaias vanempedagoog – mentorina. On olnud Tallinna Pedagoogilise Seminari lepinguline lektor. On osalenud kahes rahvusvahelises Comenius projektis: “Kui loovus ja väljendusoskus kohtuvad väikese lapse arengus” ja “Majandusharidus koolis ja lasteaias”. Koordineerinud KIK projekti Pokudest Liblikateni. Raamatu “Portfoolio lapse arenguloost “kaasautor. Osalenud Järvamaa haridusteemaga seotud arengukava koostamise töögrupis. Hetkel täiendan oma teadmisi mänguteraapia vallas, et omandada mänguterapeudi kutse. Viimati läbitud olulised koolitused:
· „Varajase märkamise oskuste suurendamine ja lapse väärkohtlemise ennetamine“
· „Erivajadusega laps tavarühmas“
· „Suhtlemine laste ja vanematega“
· „Psüühiline trauma ja kaotus lapse pilgu läbi“
· „Suhtlemise ja koostöö põhimõtted erivajadusega laste ja vanematega“
· Enesejõustamine. Olen loov.
JAANICA MONROCOlen erialalt alushariduse pedagoog. Olen töötanud nii era- kui munitsipaallasteaedades, hetkel Tallinna Männi Lasteaias rühmaõpetajana. Elades pikka aega Prantsusmaal oli mul võimalus näha sealset tööd pildiraamatuga eelkooliealiste lastega. Teema jäi mind huvitama ning lõpetades õpinguid Tallinna Ülikooli Rakvere Kolledžis, valisingi bakalaureusetöö teemaks võrdluse pildiraamatu didaktiliste võimaluste kohta eesti ja prantsuse lasteaedades ja emakeelekoolides.
Hilisemas õpetajatöös kohtusin mitmete lastekirjanduse spetsialistidega, sealhulgas tööle pildiraamatuga pühendunud õpetaja Nadine Marsault´ga, kellega koos töötasime välja koolituse vormi eesti lasteaiaõpetajatele, kasutades näiteid nii prantsuse kui ka eesti lastekirjanduse vallast. Pean pildiraamatut oluliseks abivahendiks õppe-kasvatustöö läbi viimisel.
Aastal 2015 osalesin Nantes´i Suveülikoolis BELC, kus läbisin kursuse teemal “Pildiraamat abiks võõrkeele omandamisel eelkoolieas”.
Alates aastast 2019 osalen rahvusvahelises projektis 3MR (“Loeme koos imelisi pildiraamatuid”), mille eesmärgiks on tutvustada kvaliteetseid pildiraamatuid, luua rõõmupakkuv lugemiskeskkond ja lugemiskogemus ning nõustada lapsevanemaid ettelugemisega seotud küsimustes.
Eesti Lugemisühinguga liitusin kevadel 2016.
2012 aastal panin kaante vahele oma töökogemust kõige väiksemate lastega – “Linnupojad ümber puu. Arendavate tegevusi sõimelastele. “ Teine raamat “Käed aitavad kõnelda“, mis ilmus aastal 2014, koondab mitmesuguseid mänge meelte ja tajude arendamiseks.
Koolitaja kogemust on kogunenud üle kahekümneviie aasta.
Haridus:
Tallinna Ülikool, eelkoolipedagoogika ja psühholoogia, 1992.a.
Tallinna Ülikool, eripedagoog-nõustaja, haridusteaduste magister, 2006.a.
Omandamisel on loovterapeudi eriala.
Igapäevaselt meeldib ennast pidevalt harida erinevate õpetamisega seotud teemadega ja üheks enda igapäevase tööelu juhtmõtteks on Jaapani vanasõna "Õpetamine on õppimine".
JELIZAVETA LAURI
KARIN ZAHHAROV
Karin Zahharov on omandanud 2012. aastal haridusteaduste magistrikraadi.
Südamelähedasteks valdkondadeks on meeskonnatöö ja organisatsioonis muutuste ja muudatuste juhtimine. Olen eelnevalt töötanud lasteaias õpetajana erinevates vanuseastmetes ja olnud pikka aega asutuse juht. 2010 „Eestimaa õpib ja tänab“ olin aasta õppeasutuse juht nominent. Olen omandanud „Personalijuhtimine haridusasutuses II taseme“. Samuti olen 2017 aastal lõpetanud „Muutuste ja muudatuste juhtimine organisatsioonis“ I taseme.
LEA MAIBERG on lasteaia eesti keele kui teise keele õpetaja. Tartu ülikooli Narva kolledži lektor. Keeleõpe õppematerjalide autor.
Koolitaja, praktik IRINA LEINSAAR.
Töötan Tallinna Rännaku Lasteaias õpetajana.
Olen erialalt alushariduse pedagoog.
Lõpetasin Cherepovetski Pedagoogilise Institudi 1986 aastal, täiendasin ennast Tallinna Ülikoolis täiendusõppekeskuses eelpedagoogika kursusel. Töötan lasteaias 18 aastat.
Olen meeskonnainimene: „Unistus, mida sa üksi unistad on kõigest unistus. Unistus, mida üheskoos unistame on reaalsus“ (John Lennon) Kasutan palju meeskonnatöö meetodeid igapäevases lasteaiaelus. Siit saavad lapsed esimesi kogemusi, kuidas toetada ja arvestada teineteisega, õpivad mõistma et me oleme kõik erinevad. Igas lapses on kindlasti midagi, mida saab esile tuua.
Koos oma kolleegidega rakendame oma majas lapsest lähtuvat kasvatust ja projektiõpet, mis toetab ja äratab laste huve ning aitab lapsel kasvada julgeks õppijaks.
Olen pälvinud Tallinna Haridusameti
aukirja Hea õpetaja 2015 ja olen Tallinna lasteaia aastaõpetaja
2022.