JELENA SEPP
Koolitusjuht ja koolitaja2007. aastal lõpetasin Tallinna Pedagoogilise Seminari ja omandasin koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala.
2009. lõpetasin Tallinna Ülikooli magistriõppe, omandades haridusteaduste magistrikraadi alushariduse pedagoog-nõustajana.
2012. aastal läbisin Tallinna Ülikooli täiendõppekeskuses kursuse "Mentorkoolitus- algajate õpetajate ja praktikantide juhendamine" ja Tallinna Pedagoogilises Seminaris "Praktika õpetaja esmakoolituses. Ennast analüüsiv õpetaja"
Oman täiskasvanute koolitajate kutsetunnistust.
Töötanud Kostivere Lasteaias üle viieteistkümne aasta.2015 aasta veebruaris ilmus ajakirjas „Pere ja Kodu“ artikkel „Kui lugemine valmistab peavalu“.
Olen loonud eelkooliealiste laste õpetajatele ja lapsevanematele tähe-ja lugemismänge, mis on suunatud eelkooliealiste laste õpetamiseks. Samuti kaks töölehtede kogumikku (4-6a ja 6-7a), mis sisaldab 50 erinevat ülesannet kuhu on põimitud lastekirjandust, vanasõnu ja mõistatusi. Tähemängud ja eelpoolnimetatud kaks töölehtede kogumikku on tõlgitud ka vene keelde.
Tähe-ja lugemismängud on kättesaadaval e-poe vahendusel www.leidlik.ee
Koostöös Koolibri kirjastusega sai väljaantud 2017 aastal raamat „Loe, mängi, võida!“ Lõbusad lauamängud lugema õppimiseks ja 2019 aastal vene keelne väljaanne „ЧИТАЙ И ИГРАЙ!“ ЗАНИМАТЕЛЬНЫЕ НАСТОЛЬХЫЕ ИГРЫ ДЛЯ ОБУЧЕНИЯ ЧТЕНИЮ
Viimased läbitud koolitused:
- Supervisioon õpetaja töös
- Sissejuhatus andragoogikasse
- Reflektsioon - erinevad võimalused professionaalseks arenguks
- Täiskasvanute koolitaja koolitus
- Täiskasvanute koolitamine ja juhendamine
- Rollimängust rollitreeninguni, ja vastupidi - kuidas ja miks?
- Ootamatustega toimetulek koolitusprotsessis - kuidas taltsutada oma sisemist draakonit?
- Lapse tähtis töö ja kuidas selleni jõuda
- Mõjus kommunikatsioon
Maarika Pukk, õppejõud ja koolitaja Tallinna Pedagoogilises Seminaris, Tallinna Ülikoolis, Eesti Reggio Emilia Ühingus, rahvusvahelise töögrupi Child Initiated Education eestvedaja Eestis.
Doktorikraad, 2015, (juh) Eeva Hujala, Varhaiskasvatus Virossa. Aikalaiskuvauksia lastentarhatoiminnan alkuajosta nykypäivään. Acta Universitatis Tamperensis 2068.
Magistrikraad, 2000, (juh) Mare Leino, Koolieelikute elukeskkond lasteasutuses: Reggio Emilia meetodi rakendamine Eestis, Tallinna Ülikool
KADI LUKANENOK
Kirjaoskus ja selle õpetamine on minu jaoks huvitavad, kuivõrd kõik lapsed ei õpi lugema ega kirjutama ühtmoodi, osa lapsi kogeb kirjaoskuse õppimisel teatud raskusi. Neid lapsi saab ja tuleb aidata. Suure väljakutsena tajun olukordi, kui lapsel kombineeruvad kõne- ja keelekasutuse häired ja esineb juba lugemisraskus või risk selle tekkele. Minu professionaalne huvi lugemisraskuse vastu on toetatud praktilise töö kogemusest logopeedina koolieelses lasteasutuses, üldhariduskoolis ja meditsiinivaldkonnas ning eripedagoogika lektoritöös.
Haridus:
Tartu Ülikool, eripedagoogika diplom, 1984.a.
Tallinna Ülikool, pedagoogikamagister, 2002.a.
ANETT LAANEMETS
teasutuse õpetaja, MA - Haridusinnovatsioon.
Töötasin 5 aastat õpetajana, hetkel Tallinna Rännaku Lasteaias arendusjuht.
Olen valitud Tallinna aasta nooreks õpetajaks aastal 2020.
Usun sellesse, et lasteaed saab toetada ja pakkuda igale lapsele õnnelikku lapsepõlve. Õpetajana rakendasin enda rühmas lapsest lähtuvat kasvatust ja projektõpet, mis minu hinnangul toetab eriti otseselt õnnelikku lapsepõlve ja mis aitab lapsel kasvada iseseisvaks õppijaks. Mul on kogemus projektõppega alustamisel ja selle kasutamisel nii rühmasiseselt kui ka kogu lasteaeda kaasa haarates. Koolitusel osalejale saan anda konkreetseid nõuandeid, kuidas ja miks projektõppega alustada, kuidas on see seotud muutunud õpikäsitusega ja tuua näiteid tehtud projektidest.
KÜLLI MÕTSLA
Külli Mõtsla õppis Tallinna E. Vilde nim Pedagoogilises Instituudis eesti keelt ja kirjandust, Tallinna Pedagoogilises Seminaris koolieelset pedagoogikat ja Tallinna Ülikooli pedagoogilist nõustamist. Ta haridusteaduste magister pedagoogilise nõustamise alal. Igapäevaselt töötab Paide Sookure lasteaias vanempedagoog – mentorina. On olnud Tallinna Pedagoogilise Seminari lepinguline lektor. On osalenud kahes rahvusvahelises Comenius projektis: “Kui loovus ja väljendusoskus kohtuvad väikese lapse arengus” ja “Majandusharidus koolis ja lasteaias”. Koordineerinud KIK projekti Pokudest Liblikateni. Raamatu “Portfoolio lapse arenguloost “kaasautor. Osalenud Järvamaa haridusteemaga seotud arengukava koostamise töögrupis. Hetkel täiendan oma teadmisi mänguteraapia vallas, et omandada mänguterapeudi kutse. Viimati läbitud olulised koolitused:
· „Varajase märkamise oskuste suurendamine ja lapse väärkohtlemise ennetamine“
· „Erivajadusega laps tavarühmas“
· „Suhtlemine laste ja vanematega“
· „Psüühiline trauma ja kaotus lapse pilgu läbi“
· „Suhtlemise ja koostöö põhimõtted erivajadusega laste ja vanematega“
· Enesejõustamine. Olen loov.
JAANICA MONROCOlen erialalt alushariduse pedagoog. Olen töötanud nii era- kui munitsipaallasteaedades, hetkel Tallinna Männi Lasteaias rühmaõpetajana. Elades pikka aega Prantsusmaal oli mul võimalus näha sealset tööd pildiraamatuga eelkooliealiste lastega. Teema jäi mind huvitama ning lõpetades õpinguid Tallinna Ülikooli Rakvere Kolledžis, valisingi bakalaureusetöö teemaks võrdluse pildiraamatu didaktiliste võimaluste kohta eesti ja prantsuse lasteaedades ja emakeelekoolides.
Hilisemas õpetajatöös kohtusin mitmete lastekirjanduse spetsialistidega, sealhulgas tööle pildiraamatuga pühendunud õpetaja Nadine Marsault´ga, kellega koos töötasime välja koolituse vormi eesti lasteaiaõpetajatele, kasutades näiteid nii prantsuse kui ka eesti lastekirjanduse vallast. Pean pildiraamatut oluliseks abivahendiks õppe-kasvatustöö läbi viimisel.
Aastal 2015 osalesin Nantes´i Suveülikoolis BELC, kus läbisin kursuse teemal “Pildiraamat abiks võõrkeele omandamisel eelkoolieas”.
Alates aastast 2019 osalen rahvusvahelises projektis 3MR (“Loeme koos imelisi pildiraamatuid”), mille eesmärgiks on tutvustada kvaliteetseid pildiraamatuid, luua rõõmupakkuv lugemiskeskkond ja lugemiskogemus ning nõustada lapsevanemaid ettelugemisega seotud küsimustes.
Eesti Lugemisühinguga liitusin kevadel 2016.
Töötan Tallinna Rännaku Lasteaias õpetajana.
Olen erialalt alushariduse pedagoog.
Lõpetasin Cherepovetski Pedagoogilise Institudi 1986 aastal, täiendasin ennast Tallinna Ülikoolis täiendusõppekeskuses eelpedagoogika kursusel. Töötan lasteaias 18 aastat.
Olen meeskonnainimene: „Unistus, mida sa üksi unistad on kõigest unistus. Unistus, mida üheskoos unistame on reaalsus“ (John Lennon) Kasutan palju meeskonnatöö meetodeid igapäevases lasteaiaelus. Siit saavad lapsed esimesi kogemusi, kuidas toetada ja arvestada teineteisega, õpivad mõistma et me oleme kõik erinevad. Igas lapses on kindlasti midagi, mida saab esile tuua.
Koos oma kolleegidega rakendame oma majas lapsest lähtuvat kasvatust ja projektiõpet, mis toetab ja äratab laste huve ning aitab lapsel kasvada julgeks õppijaks.
Olen pälvinud Tallinna Haridusameti
aukirja Hea õpetaja 2015 ja olen Tallinna lasteaia aastaõpetaja
2022.
MARGIT TOOMLAID
Margit Toomlaid, direktor, Rannamõisa Lasteaed.
Haridus: Koolieelne pedagoogika ja psühholoogia; MA.
Pedagoogiline töökogemus 31 a. Lisaks: Koolikonsultant, Helsingi Ülikooli, Vantaa Täiendkoolituskeskus.
Kogemus: olen töötanud 16 aastat Rannamõisa Lasteaia juhina, loonud organisatsiooni, mis on täna Eestis esimene ja ainuke Väärtuskasvatuse ekspert lasteaed. Oleme Väärtuskasvatuse lasteaed (2014); Rohelise Kooli lasteaed (Rohelise Lipu omanikud oleme 2018 a ja 2020 a) ja Tervist Edendav Lasteaed. Projektõpet oleme praktiseerinud viimased 6 aastat.
PIRET KUKK2012 aastal panin kaante vahele oma töökogemust kõige väiksemate lastega – “Linnupojad ümber puu. Arendavate tegevusi sõimelastele. “ Teine raamat “Käed aitavad kõnelda“, mis ilmus aastal 2014, koondab mitmesuguseid mänge meelte ja tajude arendamiseks.
Koolitaja kogemust on kogunenud üle kahekümneviie aasta.
Haridus:
Tallinna Ülikool, eelkoolipedagoogika ja psühholoogia, 1992.a.
Tallinna Ülikool, eripedagoog-nõustaja, haridusteaduste magister, 2006.a.
Omandamisel on loovterapeudi eriala.
Tal on ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja ning eripedagoog-nõustaja magistrikraadid Tallinna Ülikoolist. Lisaks on omandanud lisaerialana informaatikaõpetaja oskused Tartu Ülikoolist. Samuti on läbinud Alustavat Õpetajat Toetav Kool MTÜ juures mentorikoolituse, kuidas alustavaid õpetajaid jõustada ja juhendada ning ta juhendab regulaarselt paari õpetajat aastas. On koolitanud Tartu Ülikoolis täiendkoolitusel osalejaid aktiivse ainetunni teemadel ja Tallinna Ülikoolis digivahendite kasutamise võimaluste kohta. Igapäevaselt töötab Tallinna Heleni Koolis ja Viljandi Gümnaasiumi Tallinna Õpperühmas sotsiaalainete ja informaatika õpetajana. Varasemalt on töötanud ka lasteaias lastega vanuses 1,5 kuni 7 ning kahes Tallinna era erivajadustega õpilaste koolis. Südamelähedased teemad on eripedagoogika, digilahendused ja aktiivsed õppemeetodid ning tegevused.
Igapäevaselt meeldib ennast pidevalt harida erinevate õpetamisega seotud teemadega ja üheks enda igapäevase tööelu juhtmõtteks on Jaapani vanasõna "Õpetamine on õppimine".
Hariduskäik
2008 – 2011 Tallinna Ülikool, bakalaureus, ajalugu ja kõrvaleriala ühiskonnaõpetus
2011 – 2014 Tallinna Ülikool, magister, ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja eriala
Magistritöö teema: ”Gümnaasiumi valikkursuse Tsivilisatsioonid väljaspool Euroopat
õppematerjal kuulmispuudega õpilastele”
2018 – 2021 Tallinna Ülikool, magister, eripdagoog-nõustaja eriala
Magistritöö teema: ” Abistav õppematerjal õpiraskustega õpilase õppe
diferentseerimiseks 5.klassi ajaloo näitel”
2019 – 2021 Tartu Ülikooli informaatikaõpetaja lisaeriala
Õpetajakutse
2017 Õpetajakutse, tase 7, hariduslike erivajadustega õppija toetamine õppeprotsessis
2020 Meisterõpetaja, tase 8, lisakompetentsidega metoodika ja õpivara arendamine ning hariduslike erivajadustega õppija toetamine
JELIZAVETA LAURI
Varasemalt olen töötanud koolieelses lasteasutuses sobitusrühmas kuid praegu töötan õppealajuhatajana.
KARIN ZAHHAROV
Karin Zahharov on omandanud 2012 .aastal haridusteaduste magistrikraadi.
Südamelähedasteks valdkondadeks on meeskonnatöö ja organisatsioonis muutuste ja muudatuste juhtimine. Olen eelnevalt töötanud lasteaias õpetajana erinevates vanuseastmetes ja olnud pikka aega asutuse juht. 2010 „Eestimaa õpib ja tänab“ olin aasta õppeasutuse juht nominent. Olen omandanud „Personalijuhtimine haridusasutuses II taseme“. Samuti olen 2017 aastal lõpetanud „Muutuste ja muudatuste juhtimine organisatsioonis“ I taseme.
Nüüdseks olen leidnud tee ameti juurde, millel on tõeliselt suur koht ja roll minu südames. Koolitajana saab anda edasi oma teadmisi ja oskusi, saades vastu palju uusi toredaid kogemusi. Elu on üks suur õppimine ja enesetäiendamine, kus me ise valime tee ja suuna mida me tahame kõige rohkem omandada. Nii üksteiselt õppides täieneb meie kõigi teadmistepagas aina suuremaks ja rikkamaks.
Arvan, et teadmiste kogumine ja jagamine on nagu teekond, mida läbides saab elada paremat ja targemat elu.”