Aasta enne kooli – kuidas toetada lapse enesekindlust ja õppimisrõõmu?

Koolitus annab õpetajatele, tugispetsialistidele ja lapsevanematele praktilisi võtteid, mänge ja tööriistu, et toetada last olulisel üleminekuajal. Koolitusel käsitletakse koolivalmiduse nelja tahku, iseseisvust, õppimisrõõmu ja koostööd lapsevanematega – kõik need teemad saavad tähelepanu.

Toimumise aeg: 17.10.2025. Kell 09:30 - 16:00
Asukoht: 
Narva mnt. 51, Tallinn, koolitusruumis
Maht:
7 akadeemilist tundi
Koolituse maksumus:
88.00 € (Hind sisaldab materjale, tervituskohvi ja lõunat)
Väljastatav dokument:
koolitustunnistus

Registreeruge koolitusele SIIN

NB! Kohtade arv on piiratud!

Koolituse sihtrühm

Lasteaiaõpetajad, eelkooliõpetajad, tugispetsialistid, lapsehoidjad ja vanemad, kes soovivad paremini mõista koolivalmiduse kujundamist ning saada praktilisi võtteid lapse arengu toetamiseks.

Õppe eesmärk: Õpetaja saab praktilisi teadmisi ja nõuandeid kuidas toetada koolivalmiduse arengut ning kuidas koolivalmidust hinnata.

Õpiväljundid

Õppija:

  • teab, millised on koolivalmiduse neli tahku ja oskab kavandada tegevusi nende arendamiseks;
  • märkab iga lapse individuaalsust ja arenguvajadusi;
  • oskab lapsevanemaga koolivalmiduse teemal suhelda;
  • tunneb end kindlamalt koolivalmiduse hindamisel ja toetamisel. 


Koolituse teemad

1. Mis on koolivalmidus tegelikult?

  • Koolivalmiduse neli tahku: kognitiivne, sotsiaalne, emotsionaalne, füüsiline.
  • Lapse individuaalne areng ja tempo – kuidas märgata ja hinnata.
  • Praktiline harjutus: juhtumianalüüs – erineva arengutasemega laste profiilid ja valmisoleku tasemed.

2. Õppimisvalmidus

  • Õppimisega seotud tunnetusprotsessid (tähelepanu, taju, töö- ja pikaajaline mälu, mõtlemine), nende arengust ja osast õppimisel.
  • Loov mõtlemine ja õppimisrõõm: kuidas hoida lapse uudishimu ja enesekindlust.
  • Lugemise ja kirjutamise eeloskused – tähti mänguliselt tundma õppides
    Koolitusel jagame tegevusi, mis on loodud eelkooliealiste laste jaoks. Need aitavad muuta tähtede õppimise loomulikuks, põnevaks ja meeldejäävaks, sidudes õppe mängu, liikumise ja loovusega. 
  • Matemaatika baasoskused – loendamine, arvumõistete kujunemine, mõõtmine jne.
  • Praktiline osa: lihtsad mängud ja tegevused, mis toetavad tunnetusprotsessid arengut ning lugemise ja matemaatika eeloskuste arengut.

3. Rutiinid, harjumused ja iseseisvumine

  • Päevarütm ja selle seos turvatundega.
  • Lapse oskus võtta vastutust ja teha valikuid.
  • Iseseisvuse toetamine igapäevategevustes (riietumine, töövahendite kasutamine, oma asjade eest hoolitsemine).
  • Praktiline harjutus: “Iseseisvuse astmed” – kuidas õpetaja saab samm-sammult iseseisvust toetada.

4. Sotsiaalsed oskused

  • Sõprussuhted ja mängu roll.
  • Suhtlemisoskus ja eneseväljendus.
  • Konfliktide lahendamine lasteaias.
  • Sotsiaalsete oskuste märkamine ja toetamine.
  • Praktiline tööriist: “Probleemilahendusratas“

5. Üleminek lasteaiast kooli

  • Kuidas luua turvaline sild lapsele – lasteaiast kooli.
  • Õpetaja ja lapsevanema ühine roll lapse toetamisel.
  • Lapsevanematega koostöö: kuidas infot jagada
  • Praktiline harjutus: rollimäng – kuidas vastata lapse või vanema küsimustele, mis puudutavad kooli algust.

Koolituse väärtus õpetajale

KOOLITAJAD

🔸 Jelena Sepp
, haridusteaduste magister, (alushariduse pedagoog-nõustaja), lugemisnõustaja, huviringi juht, täiskasvanute koolitaja, tase 7.

🔸 Piret Kukk
, haridusteaduste magister (eripedagoog-nõustaja)

Update cookies preferences