Digivahendite ja robootika kasutamine igapäevases
Digipädevus lasteaias
Eesmärk: Digipädevus lasteaias
Koolituse eesmärk on aktiivsesse kasutusse võtta tehnoloogilised ja robootika vahendid, mis on asteaias juba olemas. Koolituse kaudu pakutakse õpetajatele ideid ja mõtteid, et kuidas rakendada vahendeid igapäevases õppetöös. Samuti otsitakse vastust küsimusele, et miks on vaja üldse robootikavahendeid kasutada lasteaias.
Teemad:
● Miks on lasteaialapse jaoks robootika ja digivahendite kasutamine kasulik?
● Kuidas turvaliselt digi- ja robootikavahendeid kasutada?
● Liikumismängude lõimimine robootika ülesannetesse.
● Liikumismängud suure puutetundliku tahvli abil.
● Erinevate robootikavahendite kasutamine ja nendega õppeülesannete loomine.
● Robootikavahenditega õppeülesannete katsetamine ja tagasisidestamine
Õpiväljundid:
- õpetaja omab uusi ideid ja valmisolekut, et kasutada digi- ja robootikvahendeid oma õppetöös;
- õpetaja on loonud koolituse käigus reaalseid mänge ja tegevusi robootikavahenditega, mida saab kasutada oma õppetöö planeerimises.
- teab, kuidas toetada laste digipädevuste arengut turvaliselt ja mänguliselt;
- on saanud praktilisi tööriistu ja ideid, mida rakendada koheselt oma rühmas;
- tunnetab suuremat enesekindlust ja motivatsiooni digilahenduste kasutamisel;
- oskab hinnata digivahendite sobivust erinevas vanuses lastega töötamisel.
- uue õppekava põhimõtted digipädevuste arendamisel;
- kuidas õpetada lastele tehnoloogiateadlikkust mänguliselt ja ohutult;
- näited ja tööriistad: praktilised tegevused ja keskkonnad, mida kasutada rühmas;
- Miniõpitoad: õpetajad katsetavad vahendeid ja koostavad oma rühmale sobivaid
näiteid.